Rally of Great Britain 2011 (10.11.2011 - 13.11.2011)
Máme uzavřené sprinty (MČR), MMČR, IRC, o kterém se letos nezmiňuji, to se ovšem brzy změní, ale MS ještě uzavřené nemáme. Tuto věc, myslím tím uzavření sezony, má již dlouhá léta na starosti Britská Rally a nejinak tomu bude i letos. Právě 10.11.2011 se na trať vydá první jezdec podle startovní listiny a zahájí tím tak konec sezony. Uvídíme, kdo letošní titul vyhraje.
Posledním podnikem letošního seriálu mistrovství světa rally je opět Britská rally. Ta startuje téměř v polovině listopadu. Dají se tedy očekávat znovu velmi různorodé podmínky, které jezdcům ztíží nejen volbu pneumatik, ale především pak viditelnost na ranních rychlostních zkouškách, které často zahalí hustá mlha.
Poprvé se rally jela již v roce 1932 pod názvem RAC Rally. V padesátých letech se začal podnik jezdit jako součást evropského šampionátu, ale až v šedesátých, kdy se přesunul do lesů, byl uznán jako klasická rally.
Na posádky tradičně čeká velmi náročná blátivá soutěž. Pro podnik ve Walesu je typické také to, že se zde musejí velmi přísně dodržovat pravidla, na co dohlíží místní policie.
S tou má již zkušenosti nejeden soutěžní pilot. I slavný Tommi Mäkinen dostal ve Velké Británii pokutu za rychlou jízdu. Některým jezdcům bylo dokonce na ostrovech zakázáno řídit po různě dlouhou dobu.
Na posádky čeká celkem 1883.73 kilometrů a z toho ostrých bude 358.59. Jezdci absolvují 23 rychlostních zkoušek. V roce 2010 triumfoval Sébastien Loeb s vozem Citroën C4 WRC
Podrobnosti naleznete v sekci Rally svět.